^ do góry

Jesteś tutaj: Strona główna / Informacja dla rolników - zwrot podatku akcyzowego
pobierz pdfa z artykułem
pobierz pdfa z artykułem
wydrukuj

Informacja dla rolników - zwrot podatku akcyzowego

Data powstania: 2022-01-25 14:26
Data modyfikacji: 2022-01-25 14:31
Wytworzył: Urząd Gminy Mielec

Każdy rolnik/producent rolny który chce odzyskać część pieniędzy wydanych na olej napędowy używany do produkcji rolnej powinien zbierać faktury VAT.

W terminie od dnia 1 lutego 2022 roku do dnia 28 lutego 2022 roku należy złożyć do Wójta Gminy Mielec wniosek o zwrot podatku akcyzowego wraz z fakturami VAT stanowiącymi dowód zakupu oleju napędowego w okresie od dnia 1 sierpnia 2021 roku do  dnia 31 stycznia 2022 roku.

Zwrot podatku akcyzowego przysługuje producentowi rolnemu, który posiada gospodarstwo rolne powyżej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowego użytków rolnych, według stanu na dzień 1 lutego danego roku określony w ewidencji gruntów i budynków, będących: własnością, we współwłasności z małżonkiem lub we współwłasności z innymi osobami, w dzierżawie.

Z gruntów będących we współwłasności z innymi osobami, może złożyć wniosek tylko jeden współwłaściciel a pozostali współwłaściciele wyrażają pisemną zgodę składając podpisy na wniosku. Pisemna zgoda nie dotyczy współmałżonków. Z gruntów dzierżawionych należy do wniosku dołączyć umowę dzierżawy.

Limit zwrotu podatku akcyzowego w 2022 roku wynosi:

110,00 zł x ilość ha użytków rolnych

oraz

40,00 zł x średnia roczna liczba dużych jednostek przeliczeniowych bydła

Wypłata zwrotu podatku będzie realizowana w terminie od 1 do 30 kwietnia 2022 roku przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.

Druki wniosku są do pobrania w Urzędzie Gminy lub na stronie internetowej Urzędu Gminy Mielec.

Wypełnione wnioski wraz z załącznikami można składać:

  • wrzucając wniosek do skrzynki umieszczonej przed budynkiem Urzędu Gminy (wejście od strony parkingu)- wyłącznie w godzinach pracy Urzędu Gminy,
  • za pośrednictwem operatora pocztowego.

Kontakt osobisty w Urzędzie Gminy możliwy jedynie po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się z pracownikiem.

Wszystkie informacje w sprawie zwrotu podatku akcyzowego udzielane są pod numerem telefonu 17 774 56 56 w godzinach pracy Urzędu Gminy.

Dokumenty do pobrania:

 
Autor: Pezda Łukasz
 
Ilość wyświetleń: 725




  • informacje dla rolników
  • BIP
  • EPUAP
  • Narodowe Siły Rezerwowe
  • Obsługa Osób Niesłyszących
  • podział gminy mielec na obwody i okręgi wyborcze
  • inwestycje i turystyka
  • Strategiczne Dokumenty dla Gminy Mielec
  • gospodarka komunalna
  • antykorupcja
  • przez internet do kariery
  • Informacja o bezdomnych zwierzętach
  • Ochrona danych osobowych
  • Biznes.gov.pl
  • Rozwijamy kompetencje cyfrowe
  • „Pozbądź się smogu w Gminie Mielec (kotły gazowe i ogrzewane biomasą”
  • Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER
  • Dostępność Plus
  • Ochrona powietrza
  • Dostępna szkoła
  • Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków
  • Granty PPGR
  • Uniwersytet Samorządności
  • Efektywność energetyczna budynków
  • Cyberbezpieczeństwo
  • Konkurs fotograficzny
  • Rządowy Program Odbudowy Zabytków
Oficjalny serwis internetowy Gminy Mielec
Copyright © 2024 Gmina Mielec
Administracja: Łukasz Pezda

Polityka Prywatności
Deklaracja dostępności
Projekt i wykonanie HSI.pl