Wójt Gminy Mielec informuje, że w terminie od 27 do 29 listopada 2024 roku, prowadzona będzie rekrutacja do udziału w Programie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.
Wsparcie adresowane jest do osób zamieszkujących Gminę Mielec.
Gmina, przyznając usługi asystencji osobistej, w pierwszej kolejności uwzględnia potrzeby:
- osoby z niepełnosprawnością samotnie gospodarującą, która nie ma możliwości korzystania ze wsparcia bliskich;
- osoby z niepełnosprawnością wspólnie zamieszkującą i gospodarującą z inną osobą z niepełnosprawnością, które nie mają możliwości korzystania ze wsparcia bliskich.
W ramach realizowanego Programu Gmina, planuje objąć wsparciem 23 osoby, w następujących kategoriach:
- 3 dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji,
- 9 osób posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną (w tym orzeczenia równoważne),
- 8 osoby z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności (w tym orzeczenia równoważne),
- 3 osoby z orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności (w tym orzeczenia równoważne).
Osoba ubiegająca się o wsparcie w ramach Programu, zobowiązana jest złożyć w terminie od 27 do 29 listopada 2024 roku następujące dokumenty w formie papierowej:
- Kartę zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025, stanowiącą załącznik nr 1 do Regulaminu;
- Kserokopię aktualnego orzeczenia o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenia równoważnego do wyżej wymienionych;
- Podpisane oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, stanowiące załącznik nr 5 do Regulaminu.
Dokumenty należy złożyć w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Mielcu w godzinach pracy Ośrodka.
Wszystkie osoby zainteresowane prosimy o zapoznanie się z Regulaminem rekrutacji i udziału w Programie.
Dodatkowych informacji na temat realizacji Programu można uzyskać pod numerem telefonu 17 717-52-51.
Środki Finansowe na realizację Programu, Gmina Mielcu pozyskała z Funduszu Solidarnościowego w ramach resortowego Programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.
Do pobrania:
- karta zgłoszenia (PDF),
- klauzula aoon 2025 (PDF),
- regulamin rekrutacji aoon 2025 (PDF).