W związku z trwającym na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanem epidemii związanym z zakażeniem wirusem SARS CoV-2 Wójt Gminy Mielec informuje, że wnioski o zwrot podatku akcyzowego nie będą przyjmowane osobiście.
Wypełniony wniosek wraz z załącznikami można złożyć w terminie od dnia 1 lutego 2021 r. do dnia 1 marca 2021 r. w następujący sposób:
Wszystkie dokumenty, które wpływają do Urzędu Gminy Mielec podlegają 48-godzinnej kwarantannie.
Jednocześnie Wójt Gminy Mielec przypomina, że zwrot podatku akcyzowego przysługuje producentowi rolnemu, który posiada gospodarstwo rolne powyżej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy użytków rolnych, według stanu na dzień 1 lutego 2021 r. określony w ewidencji gruntów i budynków, będących: własnością, we współwłasności z małżonkiem lub we współwłasności z innymi osobami, w dzierżawie.
Z gruntów będących we współwłasności z innymi osobami, wniosek może złożyć tylko jeden współwłaściciel a pozostali współwłaściciele wyrażają pisemną zgodę składając podpisy na wniosku. Pisemna zgoda nie dotyczy współmałżonków. Z gruntów dzierżawionych należy do wniosku dołączyć umowę dzierżawy.
Limit zwrotu podatku akcyzowego w 2021 roku wynosi:
100,00 zł x ilość ha użytków rolnych
oraz
30,00 zł x średnia roczna liczba dużych jednostek przeliczeniowych bydła
Wypłata zwrotu podatku będzie realizowana wyłącznie przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.
Wszystkie informacje w sprawie zwrotu podatku akcyzowego udzielane są pod numerem telefonu 17 774 56 56 w godzinach pracy Urzędu Gminy.
Kontakt osobisty w Urzędzie Gminy możliwy jedynie po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się z pracownikiem.
Druki wniosku oraz załączników dostępne są przy drzwiach wejściowych do budynku Urzędu Gminy oraz zostały załączone do niniejszej informacji i umieszczone na stronie internetowej Gminy Mielec.
Dokumenty do pobrania: