Zgodnie z przyjętą przez Sejm ustawą o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków od 1 lipca rozpoczyna się proces składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Każdy obywatel lub zarządca budynku będzie zobowiązany złożyć deklarację dotyczącą posiadanego w budynku źródła/źródeł ciepła.
Głównym celem utworzenia bazy CEEB jest poprawa jakości powietrza – likwidacja głównej przyczyny zanieczyszczeń – emisji substancji powodujących smog.
Na złożenie deklaracji mieszkańcy będą mieli:
Deklarację można złożyć drogą elektroniczną na stronie aplikacji ZONE Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego lub w wersji papierowej w Urzędzie Gminy Mielec, ul. Głowackiego 5, 39-300 Mielec (wniosek dostępny na stronie Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego).
Złożenie deklaracji jest obowiązkowe.
Odpowiedzialnym za to zadanie jest Główny Urząd Nadzoru Budowlanego (GUNB).
Więcej informacji na temat Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków oraz deklaracji można uzyskać w Urzędzie Gminy Mielec, pok. 11, lub pod nr tel. 17 774 56 31, jak również na stronie internetowej Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków GUNB.
Film na temat Centralnej Ewidencji Emisyjności na kanale Youtube Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego.
Dokumenty do pobrania: